Page 48 - Riskli Dergi
P. 48

RÖPORTAJ / 48                                            “En iyi eğitim yeri;





                                                                 konservatuvarlar”


                                                               site daha bitirmiş oldum diyebilirim. Usta
                                                               isimlerle bir araya gelebilme ve onlardan
                                                               birçok şey öğrenebilme imkânım olduğu
                                                               için çok şanslıyım.


                                                               Oyuncu          denildiğinde          zihnimde
                                                               beden dili, diksiyon ve konsantrasyon
                                                               kavramları uçuşmaya başlıyor. Tabii
                                                               ki her birinin eğitimleri alınıyor; ama
                                                               sanki      konsantrasyon          bambaşka…
                                                               Konsantrasyonu  bozmadan  oyunu
                                                               tamamlanın sırrı var mı?


                                                               Şaşıracaksınız ama ben konsantrasyo-
                                                               na asla inanmam. Hatta öğrencilerime
                                                               ilk dersimde “Konsantrasyon diye bir şey
                                                               yok.” derim. Oyunculuk, doğal olmaktan
                                                               geçiyor.  Evet  diksiyonuna,  nefesine dik-
                                                               kat edeceksin, karakterini de yaratacak-
                                                               sın ama sahnede günlük hayatında na-
                                                               sılsan o şekilde hareket edeceksin. Öte
            dim.” dedi. Birlikte oynamak için yalvarı- yandan attığınız adımı bile hesaplaya-
            yordum, oynamıyordu. Sonunda razı oldu  caksınız sahnede.  Çünkü  yürürken  oy-
            tiyatroda Keşanlı Ali Destanı’nda ve Bize  namak çok zordur. Mesela öğrencilerim,
            Nasıl Kıydınız adlı bir filmde birlikte onunla  sahnede hiç hareket etmeden tiratlarını
            oynama şansına sahip oldum.                        harikulade şekilde oynuyorlar. Hadi bir de
                                                               mizansenli, yürüyerek yap dediğim an iş-
            Yıldız Kenter, Müjdat Gezen, Kemal  ler değişir. İşte o zaman da yol gösterici
            Sunal ve daha sayamadığım pek  olarak hoca devreye giriyor.
            çok usta isim hayatınızda yer almış.
            Ustalardan beslenebilmeyi bilmek mi  Tiyatro ve sinema oyunculuğunun
            gerek, bu nasıl oluyor?                            ayrıştığı noktaları sorabileceğimiz
                                                               en doğru kişilerden birisiniz. Bu konu
            Özellikle de Kemal Sunal, onunla abi kar- hakkında neler söylemek istersiniz?
            deş gibiydik. Çok şey öğrendim Kemal
            Abi’den. Ustalardan beslenebilmeyi bil- Tabii ki kesiştiği noktalar var, ama en bü-
            mek çok önemli. Sürekli kendimi yenile- yük ayrım şu: Kamera karşısında tiyatro-
            meye çalıştım, Amerika’ya gidip bir süre  daki gibi oynarsanız batarsınız ve iyi bir si-
            orada hem sanat hem de dil eğitim al- nema oyuncusu olamazsınız. Sinemadaki
            dım. Ama diğer yandan Kemal Sunal, Ta- rolünüzü, tiyatroya göre daha minimize
            rık Akan, Zeki Alasya gibi duayenlerden  oynamalısınız.  Oynarken hareketlerinizi
            de çok şey öğrendim. Adeta bir üniver- ekonomik yapmak durumundasınız. Evet,
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53