Page 49 - Riskli Dergi
P. 49
oyunculuğun sineması, tiyatrosu olmaz. bulunmanızı istediğim klasik bir sorum
Ama tabii ki bir matematik var. Özetle; ti- var. Ancak bir de hem oyunculuk
yatrodaki gibi abartarak büyük hareket- noktasında hem de hayatın geneli
lerle kamera karşısında oynayamazsınız, itibarıyla babanız Ekrem Dümer’in size
komik olur. verdiği tavsiyeleri bilmek isteriz.
Sadece tiyatro değil, pek çok sanat İlk olarak mesleklerini sevmeliler, bu işi şöh-
dalında öğrenciler yetiştirdiğiniz bir ret olmak için yapmamalılar. Bu iş şöhret
okulunuz var: Yalçın Dümer Sanat olmak için yapılmaz, o ancak en son hedef
Akademi… Biraz da bundan bahsedelim. olabilir. Ayrıca disiplinli olmak oyunculukta
Yalçın Dümer, eğitmenliği de tiyatro çok mühimdir. En önemlisi de düzgün, efen-
ya da sinema kadar sevdi mi? Sanatçı di insan olup sahneye ihanet etmemeliler.
adayları yetiştirmek nasıl bir duygu? Arkadaşlarını sevmek zorunda değiller,
ama saymak zorundalar. Tiyatroya inana-
Sanatçı adayları yetiştirmek harika bir duy- caklar. İşte benim tavsiyelerim bunlar. Bu
gu, birkaç sene sonra bunun semeresini yi- tavsiyeler de aynı zamanda babamdan
yeceğim yani onları eğitimlerini tamamla- bana miras. Onun bana öğütleridir bunlar.
mış güzel yapımlarda göreceğim. Buna hiç
şüphem yok. Birçoğunun konservatuvar Mesleğinizin riskli yönlerinden
kazanacağına inanıyorum. Yeri gelmişken bahsetmenizi istesek neler söylersiniz?
şunu da söylemek isterim: Konservatuvar Bu konuyla ilgili paylaşmak istediğiniz
benim için kırmızı çizgi… En iyi eğitim yeri anılarınız varsa dinlemek isteriz…
konservatuvarlar. Benim kurumum da da-
hil olmak üzere hiçbir özel kursla yetinme- Risk almadan olmaz, risk almayan hiçbir
yecek benim çocuklarım, onlar konserva- şeyi başaramaz. Ticaret de yapsanız ti-
tuvar eğitimlerini tamamlayacaklar. Ben yatrocu da olsanız sinemacı da olsanız risk
de Allah bana sağlık sıhhat verdiği sürece alırsınız. Kimi zaman bir proje gelir, iyi so-
oyuncu yetiştirmeye, efendi insan yetiştir- nuç elde edeceğinizi düşünmüyor olmanı-
meye devam edeceğim. Babam hep “Hiç- za rağmen riske girersiniz ve buna değer.
bir şey olamazsan efendi ol, bu işin yüzde İyi sandığınız projenin de apar topar son-
50’sini kotarırsın.” derdi. Bu minvalde elim- landırılmasını yaşayabilirsiniz, bizim işte risk
den geldiğince bu zihniyete sahip efendi hep var. Hayatımız risk zaten, yarın ne ola-
insan yetiştirmeye gayret ediyorum. Te- cağı belli değil ki. Örneğin; Şile’de Kuşlar adlı
lefonum 24 saat açıktır ve öğrencilerim bir oyun sergileyecektik, akşam yemek-
günün istedikleri saatinde beni arayıp her lerimizi yedikten sonra odamıza çekildik.
konuda fikir danışabilir, paylaşmak istedik- Oyuncu arkadaşlarımızdan biri, yemekten
lerini paylaşabilirler. Eğitim almak için ya- sonra denize girmiş ve onu kaybettik. O
nıma gelen öğrenciye ilk sorum şu oluyor: oyun, hiç oynanmadı.
“Neden oyunculuk dersine gelmek istiyor-
sun?” “Ben dizilerde oynamak istiyorum.” Peki, Yalçın Dümer risklerle nasıl başa
diyen olursa ne kadar yetenekli olursa ol- çıkar?
sun almıyorum.
Yalçın Dümer güçlü olarak, dik durarak
Oyuncu adaylarına ya da gönlünden risklerle başa çıkıyor. Risk her yerde, mühim
oyuncu olmayı geçirenlere tavsiyelerde olan o riski alabilmek.