Page 16 - Riskli Dergi
P. 16
GÜNDEM / 16
NFT konusundaki bilinirlik artarken aslın- Facebook 3. sıradaki yerini koruyor. En çok
da veriler popülerliğin ve işlem hacminin söylenen ise gençlerin Facebook’u terk et-
düştüğünü ortaya koyuyor. NonFungible. tiği. Dünya çapındaki verilere baktığımızda
com’dan alınan verilere göre her ay NFT ise Nisan 2022’ye kıyasla Haziran 2022’de
ticareti yapan cüzdan sayısının geçen yı- 1,35 milyon daha fazla gencin Facebook
lın aralık ayındaki zirveden bu yana yüz- reklamı gördüğünü gözlemiyoruz. Başka
de 80’den fazla düştüğü ve son 30 gün- bir deyişle, Facebook’un küresel genç kul-
de 200.000’den az cüzdanın NFT ticareti lanıcı tabanı büyümeye devam ediyor.
yaptığı gözlemleniyor. Ayrıca, NFT işlem-
lerinin birleşik aylık değeri, Eylül 2021’deki Rapordan öne çıkan diğer başlıklar
zirveden bu yana yüzde 90’dan fazla düş- ise şöyle;
müş durumda. Bunun arkasında spekülas-
yonların, alış-satışlarda dolandırıcılıkların - TikTok her ay 1 milyardan fazla insana
yer aldığı da konuşuluyor. NFT’lerin 2023 ve ulaşıyor ve büyümesini sürdürüyor. Ancak
sonrasında potansiyellerini yerine getirdiği bu büyümenin yavaşlamaya başlayacağı
görülmek isteniyorsa; özellikle dolandırıcı- öngörülüyor. Ayrıca araştırmalar pazarla-
lıklardan ve yeniliklerden uzaklaşıp faydaya macıların en az bir başka sosyal platform-
odaklanılması öneriliyor. da tüm TikTok kullanıcılarının %99,9’undan
fazlasına ulaşabileceğini ortaya koyuyor.
4. Oyun sektöründe neler oluyor? Örneğin GWI’nin verileri, 16 ila 64 yaş ara-
sındaki TikTok kullanıcılarının yüzde 84’ünün
Çalışma çağındaki internet kullanıcılarının de her ay Facebook kullandığını gösteriyor.
oyun konsolunda oyun oynayarak günde 1 Bu da TikTok pazarlamasına odaklanma-
saatten fazla zaman harcıyorlar ve buna yan pazarlamacıların aslında kitleye farklı
akıllı telefonlar gibi diğer cihazlarda oyun kanallarda temas ettiğini gösteriyor.
oynamak için harcadıkları süre dahil değil.
ActivePlayer’ın analizi; Roblox’un aylık yak- - Mesajlaşma platformları 2023 pazar-
laşık 200 milyon aktif oyuncu gördüğü ve lamasında önemli rol oynayacak. What-
Minecraft’ın 170 milyon aylık aktif oyun- sApp’ın Business uygulamasının 2. çeyrekte
cuyla kullanıcı tabanlarını çektiğini göste- en çok indirilen 10 mobil uygulamadan biri
riyor. Video oyunların demografik yapıla- olduğunu da göz önünde bulundurduğu-
rına baktığımızda ise tüm demografilerde muzda özellikle küçük işletmeler bu plat-
popülerliğini koruyorlar. Örneğin, 55-64 yaş formlara yatırım yapıp sistemlerini şekil-
arası kadınların neredeyse üçte ikisi oyun- lendirmeye başlaması öngörülüyor.
cu olduklarını söylüyor.
- Giyilebilir cihazların yükselişi devam ede-
5. Sosyal medya platformları nasıl cek. Dünya genelinde Fitbit veya Apple
şekilleniyor? Watch gibi bir cihaza sahip olan yetişkin-
lerin sayısı artık oyun konsolu olan yetiş-
Sosyal medya platformları arasında TikTok kinlerin sayısından daha fazla. Bununla bir-
gücünü arttırmaya devam ederken; Face- likte, akıllı saatler benimsendikçe insanlar
book hakkındaki öldü söylentileri her yıl ol- telefonları ile daha az zaman harcamaya
duğu gibi de bu yıl da devam ediyor. Oysa başlıyorlar bu da pazarlamacılar için bazı
önemli sonuçlar doğuracak gibi görünüyor.