Page 54 - Riskli Dergi
P. 54
MAKALE / 54 HER ŞEY BAKIŞ
AÇISINA GÖREDİR..
zel addetmediğiniz şeyler,
aslında resmin bütününün
tam ve mükemmel olması
için gerekli olan detaylardır
sadece. “Doğru bir kürek
suda eğri görünür, önem-
li olan bir şeyin görülmesi
değildir yalnız, nasıl görül-
düğü de önemlidir” demiş
ünlü düşünür Montaigne.
Bir sanat eserine baktığı-
Tomris Tan nızda bunu daha iyi anlar-
Profesyonel Koç, sınız mesela. Özellikle yağlı
Spiritüel Danışman boya tablolara yakından
ve Eğitmen baktığınız zaman, orada
sadece bir çizikmiş ya da
Her şey bakış açısına göre bir boya artığıymış gibi gö-
değişir.. Bakış açımızdır gör- rünen bir detay, uzaktan
düğümüzü ‘gerçek’ saydı- bakıldığında aslında yoklu-
ran. Bakış açımızın genişliği ğuyla eksiklik yaratan, var-
ya da darlığı kadardır algı- lığıyla her şeyi tamamla-
mız.. Resim büyüdüğünde yan bütünün bir parçasıdır.
bambaşka bir tablo çıkar Bunu anlamak için sanat
ortaya. Bir şeye yakından eserine belli bir mesafe-
baktığında kusur olarak den bakmak gerekir. Ha-
görünen şeyler, uzaktan yatta da yaşanan olayla-
baktığında mükemmelli- ra içinden değil, tepeden
ğin bir parçası olarak gö- bakmak gerekir.. Tıpkı bir
rünür.. Aynı şekilde bazen labirentten kurtulmanın
kötü olarak algıladığınız ve yolunun labirente kuş bakı-
size hizmet etmediğini dü- şı bakmakla bulunabilmesi
şündüğünüz ‘negatif’ diye gibidir hayat.
nitelediğiniz olaylar, gü-
“ Mutluluk yaşadığın hayat tarzında
değil, hayata bakış tarzındadır.
“
– Tolstoy