Page 12 - Riskli Dergi
P. 12
“Nasıl mı ünlü bir
piyaniste dönüştüm?
Yıllarca çalıştım,
kendi eserlerimi
yazdım, düşler
kurdum”
etti. Eserlerim sevilmeye başladı. Çalış tekni- Eserlerinizde sizi motive eden, size il-
ğim farklıydı, bu da halkın hoşuna gitti. Zorlu ham veren kaynaklar neler oluyor?
bir süreç kuşkusuz. Ama karşılığında aldığım
sevgi için tüm zorluklara rağmen iyi ki yorul- Bana ilham veren pek çok şey vardır. Tarih,
muşum derim her zaman. yaşadığımız topraklar, inançlar… Sevginin
manevi yanı eser yazmak ve ilham için çok
Meslek hayatına girdikten bir süre son- daha önemli…
ra hem klasik eserler hem de kendi
bestelerinizi icra ettiniz. Siz hangisini Konserlerinizi alan dışına taşıyarak de-
daha çok içselleştiriyor, hangisinden ğişik mekanlarda performans sergile-
daha çok keyif duyuyorsunuz? diğiniz de oluyor. Konserlerinizi konser
salonlarının dışına taşıma fikri nereden
Ben kendi eserlerimi çalmaktan her za- geldi?
man mutlu olmuşumdur. Tekrar etmekten
hoşlanmam. Eh Bach yazmış, en güzelini o Beyazıt Devlet Kütüphanesinde bir konser
çalmış, kaç yüzyıldır da tekrar tekrar çalını- vermiştim. Tarihi mekân fikri orada geliş-
yor aynı eserler… Bir de Tuluyhan çalsa ne ti kafamda. Konserin adını “Çay, Simit, Kitap
olacak? En iyisi halka yeni bir şeyler anlat- Kokusu ve Müzik” koymuştuk. Sanatseverle-
mak, yeni güzelliklerde buluşmak. Ben kendi rin büyük beğenisini kazandı bu proje… Ar-
eserlerimi bile her seferinde aynı notalarla dından pek çok tarihi mekânda o mekânı
çalmayı sevmem. Tüm konserlerimde do- anlatan sunumlarla konserler verdim. Kapa-
ğaçlama çalarım ve bu beni çok mutlu eder, lıçarşı, tarihi gar binaları, saraylar, ören yer-
rahatlatır. Özgürlük böyle bir şey… Kendi leri, kiliseler, medreseler, Nemrut Dağı, Koca
eserlerinize karşı bile kalıpların dışına çıkarak Tepe…
yenilikler katacaksınız.