Page 13 - Riskli Dergi
P. 13
Senfoni Türk'te Türk müzik aletleri ve pi-
yanoyu bir arada kullanarak Türk Sanat
Müziği'ne yenilik getirdiniz. Bu ilham ve
sonrası size ve müziğinize neler getirdi?
Müzikte hep sentezden yana oldum. Senfo-
ni Türk’ü yazarken bağlama ve mehter takımı
“Müzikte olmazsa olmazdı. Orkestra ise onlara eşlik etti.
Bu benim için önemliydi. Hep Batı’nın yanına sı-
tekrar etmekten ğınan Anadolu ezgileri, enstrümanları bu kez
kendileri önde, klasik orkestra onlara eşlik edi-
hoşlanmam. yor… Muhteşem bir duygu. Türkiye’nin de yolu
En iyisi, yeni hep bu olmalı…
güzelliklerde Cumhuriyet'in Onuncu Yıl Marşı ve Lüks
Hayat Opereti'nin bestecisi olarak tanınan
buluşmak” Cemal Reşit Rey'in öğrencisiydiniz. Böyle
bir hocaya sahip olmak, size neler kattı?
Cemal Reşit Rey köklerine sadık, dönemin klasik
müzik dünyasının en özgü düşünen bestecisiy-
di. Benim müzikteki kişiliğimin oluşmasında rolü
büyüktür. Bir de bana verdiği bir öğüt vardır:
Allah Dört Duvar Sen ve Piyano. Bu da benim
hayat felsefem olmuştur.