Page 16 - RiskliDergi
P. 16
GÜNDEM / 16
Çalışma sırasında gençlere neden bu sıklık- insanların önlenemez yenilik isteğine ba-
ta oyun oynadıkları sorulduğunda şaşırtıcı kıldığında bu sorunun cevabı; evet, olacak
bir cevapla karşılaşıldı. Z kuşağı ergenlerin gibi duruyor.
yüzde 70’i, düzenli video oyunu oynama-
nın sosyal ve duygusal açıdan fayda sağ- Yakın bir gelecekte kullanıcıların kendi be-
ladığını düşündüğünü söyledi. Söz konusu lirledikleri avatarları ile üç boyutlu olarak
oyunların yalnızca eğlence aracı olmadığı- oyun oynayabilmesi, alışveriş yapabilmesi
nı belirten katılımcılar, bu oyunların iletişim ve sosyal aktivitelere katılabilmesi bekleni-
kurmada onlara yardımcı olduğunu ifade yor. Hatta ve hatta avatarlar ile çalışılma-
etti. Aynı soru Z kuşağının yetişkinliğe geç- sı gündeme getiriliyor. Tabii tüm bunların
miş bireylerine sorulduğunda ise bu oran, hayata geçebilmesi için VR teknolojileri ve
yüzde 58’e geriledi. Bu durum akıllara Z ku- internet altyapılarının bazı aşamalardan
şağının haklı olup olmadığı sorusunu getir- geçmesi gerekiyor.
di. Gençlerin bu denli faydalı bulduğu ileti-
şim şekli, yakın gelecekte metaverse odaklı Metaverse Dili Bazı Soruları
bir sosyalleşme biçimi oluşturabilir mi? Beraberinde Getiriyor
Gerçek Dünya mı? Metaverse mü? Metaverse evreni ve avatar kullanımının
bu noktadan sonra geriye gitmeyeceği
Teknolojinin ilerlemesi ile birilikte oyun alış- açık şekilde görülüyor. Hatta Z kuşağının şu
kanlıkları ve yaşanılan deneyimler daha an savunduğu dijital iletişim, belki de tüm
katmanlı ve gerçekçi hâle gelmeye başla- dünyanın dili olmaya adaya duruyor. An-
dı. Piksel görünümü ile karşımıza çıkan Ma- cak teknoloji ile gelen her yenilikte olduğu
rio’dan VR gözlüklerin sahici algısı yaşattı- üzere metaverse dilinde de bazı sakınca-
ğı oyunlara geçildi. Hâl böyle olunca sanal lar ortaya çıkıyor. Örneğin; muhtemel bir
dünya ve gerçek arasındaki çizgi giderek dijital iletişim dilinin sonrasında sosyolo-
silinmeye başladı. Vaktinin büyük bir kısmını jik bir çöküntü oluşturup oluşturmayacağı
dijital dünyada geçiren gençler de oyun- henüz bilinmiyor. Aynı şekilde bu durumun,
ların ve sosyal mecraların insanlarla bağ duygusal ve maddi bir sömürü alanı orta-
kurmada daha etkili olduğunu düşünmeye ya çıkarabileceği şeklinde endişeler de bu-
başladı. lunuyor. Yine, pandemi ile değişen tüketim
alışkanlıklarının bir kez daha ve kökünden
Peki, bu denli talep gören metaverse ev- değişeceği de iddia ediliyor. Tüm bu çekin-
reni gerçekten de yeni bir iletişim dili oluş- celer şu an havada kalsa da günü geldiğin-
turabilir mi? Dijital gelişmelerin hızına ve de cevap ortaya çıkacağa benziyor.